Media społecznościowe nie mają przed nami tajemnic.

Współczesny Internet w coraz mniejszym stopniu koncentruje się wokół stron www czy portali informacyjnych, a więc tego, co jeszcze przed kilkoma laty stanowiło kluczowe węzły Sieci. Teraz te funkcje przejęły serwisy społecznościowe, a przede wszystkim największy i najpopularniejszy z nich - facebook.

Coraz trudniej znaleźć kogoś, kto nie miałby swojego profilu na facebooku. Dotyczy to nie tylko poszczególnych osób, lecz także firm, dużych i małych. Niektóre przedsiębiorstwa rezygnują z klasycznej strony www lub służy ona jedynie jako wirtualny prospekt reklamowy, a właściwą działalność informacyjną i marketingową prowadzą na stronie facebookowej.

Wychodzimy poza schemat

Media społecznościowe to nie tylko facebook, lecz także serwisy o nieco bardziej zawężonym profilu działania np. Goldenline czy LinkedIn, jak również oparte na nieco innej filozofii działania (twitter, blogi).

Tym, co je łączy, jest stojąca za nimi idea. Serwisy te służą do budowania społecznościowej sieci relacji, która może mieć wymiar towarzyski, lecz również wartość marketingową i komercyjną.

Udział firmy w sieci społecznościowej umożliwia dialog z potencjalnymi i aktualnymi Klientami, służy budowaniu renomy marki i wzmacnianiu zaufania do niej. Zaangażowanie firmy w mediach społecznościowych nadaje marketingowemu działaniu charakter dynamiczny. Klienci, którzy śledzą profile firmy w mediach społecznościowych, widzą, że firma jest aktywna i rozwija się. Co więcej, sami poprzez dialog i zaangażowanie mogą poczuć, że mają wpływ na rozwój firmy i jeszcze bardziej się do niej przywiązać. Budowanie społecznej sieci wokół firmy to bardzo skuteczne, nowoczesne i wręcz niezbędne działanie reklamowe w naszych czasach.

ENDEA zajmuje się tworzeniem i prowadzeniem profili swoich klientów na przeróżnych platformach internetowych, a także reprezentowaniem ich w społecznościowej interakcji.